پاورپوینت-شناخت چشم‌انداز در برنامه ریزی شهری- در 25 اسلاید-powerpoin-ppt
نوشته شده توسط : زپو

 پاورپوینت-شناخت چشم‌انداز در برنامه ریزی شهری- در 25 اسلاید-powerpoin-ppt


 

در متون برنامه ریزی راهبردی تعاریف متعددی از چشم انداز موجود است: 

چشم انداز توصیف روشن و فشرده ای است از سیمایی که شهر در آینده و پس از به فعلیت  در آمدن کلیه توان های بالقوه اش پیدا می کند . در این تعریف بر سه ویژگی عمده چشم انداز که عبارتند از : ضرورت روشن و فشرده بودن ، معطوف به آینده بودن و به فعلیت در آمدن تمامی توان های بالقوه شهر و محله تاکید شده  است

 

اهميت چشم انداز و چشم انداز سازي در تعيين سرنوشت اقتصادي، اجتماعي و كالبدي شهرها و محلات به گونه اي است كه مي توان آن را به مثابه "قلب" فرايند برنامه ريزي و طراحي شهري محسوب نمود.

در وضعيت كنوني، يعني در عصر جهاني شدن و تشديد رقابت شهرها كه بر سر كسب سهم بيشتري از ثروت ها ، استعدادهاي درخشان و جلب توجه جامعه بين المللي صورت مي گيرد امر تدوين و اجراي چشم انداز براي شهرها ديگر نه يك "انتخاب" بلكه به يك "ضرورت" بدل شده است.

در زمینه فرایند  چشم  انداز سازی  مدل های گوناگونی وجود دارد  و در زمینه تامین مشارکت مردم  و استخراج چشم انداز مشترک نیز تکنیک های متنوعی در دسترس است. با این وجود  بررسی ها نشان می دهد که در مورد شیوه صورت بندی " بیانیه چشم انداز" خلا قابل توجهی وجود دارد .

 


خرید و دانلود  پاورپوینت-شناخت چشم‌انداز در برنامه ریزی شهری- در 25 اسلاید-powerpoin-ppt






:: برچسب‌ها: شناخت چشم‌انداز،برنامه ریزی شهری،چشم انداز،چشم انداز سازي، برنامه ریزی راهبردی،چشم انداز شهر ،چشم انداز مشترک،برنامه چشم انداز،طراحی شهری،برنامه ریزی ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: